Me gusta! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Sander Mooij - WaarBenJij.nu Me gusta! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Sander Mooij - WaarBenJij.nu

Me gusta!

Door: Sander Mooij

Blijf op de hoogte en volg Sander

09 Januari 2006 | Peru, Arequipa

Buenas noches,

Het avondeten zit er weer op en ik heb zojuist gepoogd wat foto´s op de site te zetten en het lukte zowaar. Vandaag, na een tamelijk sober ontbijtje, m´n eerste Spaanse les gehad. M´n leraar heet Marco, hij is pas 23 en zit nog op de universiteit. Spreekt gelukkig ook goed Engels en hij is redelijk slim. Beetje begonnen met de standaardzinnetjes, groeten, tellen, klok kijken, uitspraak en klanken. Ging best lekker maar ook wel weer effe wennen om een taal bij nul te beginnen.

Na een bakkie koffie gingen we de markt op met de bedoeling wat dingen in de praktijk te leren. De vriendin van Marco, een Belgische van 23 die hier ook rondreist, ging ook mee naar de markt. Nou ik ben in Turkije wel eens op een markt geweest, maar dit was weer een stapje erger. Vooral de vis- en vleesafsdeling waren even slikken. Lappen vlees, ingewanden, gevilde koeienkoppen met de slokdarm er nog half uit. De levende dierenafdeling was nog schrijnender. Cavia´s op elkaar gepropt in een mandje, klaar voor consumptie. Ook kan je je eigen (levende) kikker uitkiezen die vervolgens in een blender tot lekkernij wordt gesjakkaboniseerd. Maar goed, best boeiend om daar even rond te kijken en al die mensen druk bezig te zien met hun spulletjes. Van Spaans oefenen kwam natuurlijk niet veel. Wel paar mooie foto´s geschoten.

Uur of 2 ging ik lunchen met Silke (die Belgische) want Don Marco moest zelf naar school. Gezellig gezeten op een dakrestaurantje, van waar ik nog foto´s heb proberen te maken van El Misti (de besneeuwde vulkaan), maar het was in de bergen bewolkt en het zicht was wazig. Geen Misti dus. Het was trouwens zonnig vandaag, met een graad of 21 en een matig windje, goed toeven wederom.

Verder een beetje rond gebanjerd door de stad en toen ik naar huis liep kwam ik m´n huisgenote tegen die me vanuit een taxi riep. Er rijden hier trouwens voornamelijk taxi´s, bijna geen gewone auto´s. Toen samen naar huus en daarna effe een wandeling gemaakt om de omgeving te verkennen. Uiteindelijk belandden we op de plaza de armas (zie foto) waar we een bakkie zouden gaan doen. Op de klok kijkend besloten we dat het tijd was voor bier en zo heb ik mijn eerste cevezas genuttigd.
Arequipena pilsener, heel goed te drinken en ondanks de eerste klas locatie waar we zaten niet duurder dan 1,20 euro voor une grande (0,62 liter). Paar van die bottels genuttigd en toen met de taxi weer naar huus, want het was al weer donker.

Half 9 eten (soep en groene rijst), wat gebabbeld in creatief Spaans en een koppie cocathee na afloop om de darmflora te kalmeren. Enfin ik ga zo tukken, het bericht is alweer vrij lang geworden en ik wilde eigenlijk alleen de foto´s toelichten. Leuk al die reacties om te lezen! Die dochter gaat ´m trouwens nie worden hoor (evenals m´n huisgenote). Ik maak er binnenkort wel effe een fotootje van!

Adios, Sander

  • 10 Januari 2006 - 07:26

    Marianne:

    Het was te verwachten.. je eeste foto met een biertje in de hand!!

    Geniet ervan! ciao...

  • 10 Januari 2006 - 09:29

    Helg:

    hahahaha, cool!!! minder van die ingewanden trouwens;)

    xxxx

  • 10 Januari 2006 - 10:13

    Wouter:

    Leuk om je avonturen te lezen. Hou die humor erin!
    Geniet ervan!!

  • 10 Januari 2006 - 12:16

    Gerritje:

    goeje

  • 10 Januari 2006 - 13:22

    Steff:

    ik volg je manneke.
    op de voet.
    leuk die foto's van onze toerist sander. de woorden schetesen een leuk beeld. groet van een zeer luie student.

  • 10 Januari 2006 - 14:57

    Leonie De Wit:

    Ha die Sander!
    Kreeg dit internet aders van José, me tante, ze dacht dat ik het vast wel leuk zou vinden om jouw wel en wee een beetje te volgen! Helemaal leuk! Wordt altijd erg enthousiast van dit soort dingen! Zet 'm op daar en heb al begrepen dat het allemaal helemaal goed komt! Kom af en toe wel weer effe koekeloeren hier! een zoen!

  • 10 Januari 2006 - 17:03

    Lock:

    Goed bezig maar, geniet ervan!!!

  • 10 Januari 2006 - 19:49

    Gijs:

    goed bezig sander, leuk z'on site. niet alles vertellen, wat moeten we anders in bleeker? veel plezier

  • 11 Januari 2006 - 17:14

    Lianne:

    He Sander,
    Het is erg leuk om te lezen op de site wat je allemaal beleeft. En leuk dat er foto's bij staan, want dan hebben we ook een beetje een indruk van wat je allemaal ziet. Nou veel plezier nog he! Liefs Lianne

  • 12 Januari 2006 - 09:27

    Heiko:

    Tis 'cerveza!' Weer wat geleerd, zeg maar. Ziet er goed uit allemaal, San!

  • 12 Januari 2006 - 16:03

    Ronald:

    he sander, goed toeven daar denk, mooie fotos,groetjes je broer

  • 12 Januari 2006 - 16:17

    Jan En Lida.:

    We hebben genoten van je mooie verhalen en de fotos.Groeten
    Jan en Lida.

  • 12 Januari 2006 - 17:09

    Wurgen Jester:

    mander sooij,hoi hoi.... gaat ie kerel zover van huis.... heb je nag een kooksie piepers kocht deer op die markt??? hou je taai he maatje...

  • 12 Januari 2006 - 19:25

    Hakkuh Co & Annabel:

    Ha'die toerist, hier effe een berichtje uit het oooh zo zonnige en warme Nederland... (vond anna geen leuk grapje) Hoop mooie meiden daarzo? Niet geheel onbelangrijk als vrijgezel natuurlijk!!
    We hopen dat je studie Spaans sneller zal gaan als toen in Wageningen want ander wordt het nog een lange trip denk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Welkom beste mensen! Een beetje reiziger houdt er tegenwoordig een eigen on-line reislogboek op na...zie hier de mijne, over mijn ervaringen in Latijns Amerika: van 6 jan tot 18 mei in 2006 (4,5 maand) van 27 aug 2008 tot 28 feb 2009 (half jaar) en van 16 nov 2011 tot 20 jan 2012 (9 weken) Hiermee hoop ik het thuisfront een beetje op de hoogte te houden van hoe het gaat, wat ik uitspook, waar ik uithang etc. Voor mezelf is het vooral een soort van weekboek (dagboek lijkt me iets te hoog gegrepen), waarin ik vastleg wat ik zoal beleef. Reacties op deze site zijn natuurlijk altijd welkom maar uiteraard ben ik ook via de mail bereikbaar (sandermooij@hotmail.com) Groetjes, Sander Mooij

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 137060

Voorgaande reizen:

16 November 2011 - 20 Januari 2012

Vamos a Colombia!

27 Augustus 2008 - 28 Februari 2009

Terug naar de Andes, werken & rondreizen

07 Januari 2006 - 18 Mei 2006

Voor het eerst naar Zuid-Amerika!

Landen bezocht: