Voorlopige eindbestemming bereikt: Arequipa!! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Sander Mooij - WaarBenJij.nu Voorlopige eindbestemming bereikt: Arequipa!! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Sander Mooij - WaarBenJij.nu

Voorlopige eindbestemming bereikt: Arequipa!!

Door: Sander Mooij

Blijf op de hoogte en volg Sander

08 Januari 2006 | Peru, Arequipa

Nou mensen, ik ben bij het gastgezin aangekomen! Eerste indruk is positief. Ik zit hier volgens mij in een tamelijk rijke buurt. Veel groen en rustig, doet een beetje dorps aan, terwijl Arquipa toch de tweede stad is van Peru. Het huis is gezellig ingericht met veel prularie aan de muur enzo. Het is best groot, met een leuk tuintje. De heg groeit tegen een muur waarachter de lagergelegen weg loopt. Mijn kamer is groter dan de gemiddelde studentenkamer en heeft TV (ze hebben hier wel 5 TV´s ofzo). En ik heb gewoon een eigen WC en douche.. Hoezo derdewereldland zou je denken!! Maar het zullen wel de uitzonderingen zijn. Hoewel ze zeker niet rijk of sjiek overgekomen, maar lekker gewoon (gelukkig).

Het gezin bestaat uit een pappa, een mamma en een 23-jarige dochter, die voor Peruaanse begrippen erg lang is en heel dun (te dun wat mij betreft). Ook hupelt er nog een kleinzoontje rond, van een van de andere 2 kinderen die al het huis uit zijn. De mensen zijn erg vriendelijk en relaxed.

Er zit ook een Nederlands meisje, Maaike van 22 uit Zoetermeer (Jos, ze kent Jeroen van Gool en Simon Bol!). Ze is ook vandaag hier aangekomen, maar ze zit al twee maanden in Peru en spreekt al aardig Spaans. Best gezellig en ook handig om ervaringen uit te wisselen en om via haar met het gezin te communiceren. De vader spreekt een beetje Engels, over voetbal praten lukt net. Farfan kennen ze natuurlijk hij heeft het ook over het ajax-machinevoetbal van de jaren 70, haha.

Ik heb een paar uur geleden mijn eerste lunch gehad (da´s de hoofdmaaltijd hier) en dat was goed te doen. Salade, een pieper, olijven, brood, een befaamd Peruaans maisdrankje, Chicki geloof ik ofzo. Daarna nog pasta en een kopje heilzame Coca thee (van Coca bladeren) na afloop.

Nu zit ik hier op de computerkamer (met 2 PC´s, windows XP, DVD-CD brander, printer en prima internetverbinding) mijn verhaaltje te typen, terwijl ik op de achtergrond de vogeltjes hoor fluiten. Het lijkt wel een sprookje.. Het is overigens bewolkt, beetje heiig en een graad of 21 (zoals het hele jaar). Dat het bewolkt is vind ik niet zo erg want toen ik hier vanmiddag het vliegtuig uistapte brande het behoorlijk. Het is zomer en het zonnetje staat erg hoog aan de hemel. Dat ik hier ten zuiden van de evenaar zit blijkt ook uit het feit dat als je de WC doorspoelt het water linksom naar beneden stroomt, in plaats van met de klok mee zoals bij ons.

De vlucht vanaf Lima was trouwens snel verlopen. Na een ontspannen ontbijtje met een hele club Belgen werd ik om 9 uur naar het vliegveld gebracht, samen met een stel Amerikanen die op honeymoon waren.. Om 11 uur vliegen en effe over twaalven geland hier op het kleine vliegveld van Arquipa, waar de koffers nog met een handkar naar de kofferband worden getrokken. Dit was trouwens de eerste vlucht dat ik niet aan het raam zat en dat was wel jammer, want we vlogen over een prachtig landschap volgens mij. Af en toe ving ik een glimp op van de besneeuwde toppen van de Andes. Maar goed, die krijgen we nog wel vaker te zien.

Vanavond (denk ik) op tijd naar bed vanwege m´n Jetlag en morgen om 9 uur....naar school! Ik heb er gewoon zin in, ben op dit moment redelijk gemotiveerd om snel Spaans te leren. Ik voel me nu nog een beetje ´schuldig´ als ik met onbegrijpende blik er maar iets uitkraam in de trant van non comprieno (ik weet niet eens of het echt Spaans is) of in combinatie van Frans en Engels iets probeer te zeggen. De school annex cafe annex reisbureau is hier een kwartiertje lopen vandaan en de eigenares is Nederlands en getrouwd met een Peruaan. Erg leuk vrouwtje die erg enthousiast kan vertellen. Zij haalde me vanmiddag namelijk op van het vliegveld zodoende had ik haar gesproken. Maar goed, tot nu bevalt het wel prima hier! Heb echt het vakantie en zomer gevoel. Ben benieuwd hoe het verder vergaat.

Groeten Sander

  • 09 Januari 2006 - 07:16

    Robert Harte:

    Klinkt goed Sander.... het zal wel erg mooi zijn daar! Veel plezier iig.

    gr Robert

  • 09 Januari 2006 - 07:23

    Harro:

    Goed verhaal man. Ik ga weer aan het werk.... Veel plezier!

    Harro

  • 09 Januari 2006 - 07:44

    Hielky:

    Klinkt goed man! Een 23 jarige dochter.....jajaja

  • 09 Januari 2006 - 08:42

    Karin:

    Hee San, wat een ontdekkingsreis!! Heel veel plezier bij het leren van je spaans!!! X ka...

  • 09 Januari 2006 - 09:43

    Marit:

    heey sander heel veel plezier daar en het klinkt erg goed!!
    kus

  • 09 Januari 2006 - 10:05

    Sanne:

    Hey Sammy,
    Je treft het met zo`n gezin daar zeg! Hopen dat het spaans een beetje lukt, schijnt niet moeilijk te zijn. Heel veel plezier!!
    Gr. Sanne

  • 09 Januari 2006 - 10:09

    Judith:

    Hola senor Hermosa,
    Que Tal? estas aprendiendo castellano ahora? Mucha suerte!
    hasta luego.
    Judith

  • 09 Januari 2006 - 10:10

    Huib:

    Goed voor elkaar Stenders, Gedraag je:)

  • 09 Januari 2006 - 11:12

    Helga:

    heej senders!! Wat gaaf joh daar!! Zit hier op de uni beetje verslagjes te typen, jij hebt het duidelijk beter voor elkaar!! veel plezier daar!!xx

  • 09 Januari 2006 - 11:43

    Mikkers:

    Hey senders,

    Leuke verhalen... nu al omringd door 2 vrouwen.. nederlandse en 23 jarige dochter !!! Beloofd wat !

    Succes

  • 09 Januari 2006 - 12:07

    Dorst:

    Hey Senders, SUPER! Klinkt allemaal heel relaxed. Hoop uitdagingen op verschillende vlakken ;). Ik zit momenteel in Voorburg en zoals je merkt niet echt veel te doen. Ben benieuwd naar jouw volgende avontuur.....

  • 09 Januari 2006 - 13:02

    Steff:

    ha die sander,
    ik lees je en lees het graag. heb je geen fijne tijd toegewenst, bij deze dan maar.

    geniet jongeman, wat jou vast gaat lukken.

    ciao !

  • 09 Januari 2006 - 13:16

    Marianne:

    Sander, Jezus.. klinkt allemaal zwaar goed!
    succes met je eerste spaanse les! enne.. je treft het iedere keer wel met de dochters he ;-)
    x Marianne

  • 09 Januari 2006 - 16:35

    Jan:

    Sander ik verwacht snel wat pikante foto's van de 23 jarige dochter en die Nederlandse schoonheid...Have fun in the sun...groetjes...

  • 09 Januari 2006 - 18:22

    Borstel:

    He sam, onwijs veel plezier daarzo!!! Leuk z'n site, kunnen we je een beetje volgen. Groet barry

  • 09 Januari 2006 - 18:32

    Jos:

    He uil, goeie stijl. Houwen zo! Hou je taai, en denk er om "dun" is maar relatief he ;-)

  • 09 Januari 2006 - 18:35

    Jos:

    PS: je hebt patent op 23 jarige 'dochters van' he ;-)

  • 09 Januari 2006 - 20:39

    Ienie:

    He Sannie, wat leuk om te horen allemaal!! Zo grappig hoe je dat allemaal zo opschrijft.. We hebben net de nieuwe comp. aangesloten want ik was wel erg benieuwd naar jou en ook Guus, die in Kenia zit. Succes met alles en de spaanse les en het is trouwens No Komprende maar misschien zeggen ze daar wel etiende ofzo. Waarschijnlijk heb je het al geleerd nu. Nou adieu en tot hoors xx

  • 10 Januari 2006 - 20:36

    Annabel:

    Hé Bander!
    Leuk om je verhalen te lezen! Mooi 'te studderen' daar en wat zal je genieten joh!
    Doe je goed.
    Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Welkom beste mensen! Een beetje reiziger houdt er tegenwoordig een eigen on-line reislogboek op na...zie hier de mijne, over mijn ervaringen in Latijns Amerika: van 6 jan tot 18 mei in 2006 (4,5 maand) van 27 aug 2008 tot 28 feb 2009 (half jaar) en van 16 nov 2011 tot 20 jan 2012 (9 weken) Hiermee hoop ik het thuisfront een beetje op de hoogte te houden van hoe het gaat, wat ik uitspook, waar ik uithang etc. Voor mezelf is het vooral een soort van weekboek (dagboek lijkt me iets te hoog gegrepen), waarin ik vastleg wat ik zoal beleef. Reacties op deze site zijn natuurlijk altijd welkom maar uiteraard ben ik ook via de mail bereikbaar (sandermooij@hotmail.com) Groetjes, Sander Mooij

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 137059

Voorgaande reizen:

16 November 2011 - 20 Januari 2012

Vamos a Colombia!

27 Augustus 2008 - 28 Februari 2009

Terug naar de Andes, werken & rondreizen

07 Januari 2006 - 18 Mei 2006

Voor het eerst naar Zuid-Amerika!

Landen bezocht: