Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Sander Mooij - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Sander Mooij - WaarBenJij.nu

Lima

Door: Sander Mooij

Blijf op de hoogte en volg Sander

08 Januari 2006 | Peru, Lima

Hallo mensen,

Om een uur of elf ´s avonds ben ik in Lima geland (5 uur ´s nachts Nederlandse tijd).

De vlucht was lang (11 uur, bijna 10.000 km), en ik heb niet echt veel geslapen ondanks voldoende beenruimte bij de uitgang. Wel heb ik mijn Duits wat bijgespijkerd met Gerhard aus Munchen, een enorme Duitser die naast me zat. En ik heb genoten van de langste zonsondergang ooit gezien (dat heb je als je met 950 km p/u naar het zuidwesten gaat), want 4 uur nadat we in Spanje opstegen schemerde het nog steeds boven de Atlantische Oceaan.

In Lima werd ik, eenmaal door de douane en in bezit van visum, warm onthaald door honderden roepende Peruanen met naambordjes. Aangezien ik als een van de eerste het vliegtuig uitstapte en ook als een van de eerste nietsvermoedend en supergaar de aankomsthal inliep, kreeg ik de volle laag! Het duurde even voordat ik de chauff met mijn naam op z´n bordje had gevonden en toen ook de anderen gevonden waren (2 Nederlandse meisjes een een Duitse) konden we naar het hotel rijden.

Het was erg klam in Lima (27 graden) en toerend door de stad deed me het nog het meest denken aan Turkije, maar dan met nog meer reclameborden. Beetje grauw en erg druk, maar wat wil je in een stad met zo´n 7 miljoen inwoners.

Het hotelletje is prima, gelegen aan de boulevard en de Stille Oceaan, die buiten goed ruikbaar is. Meteen effe lekker gedouched en ik ga zo (eindelijk) slapen. Het is inmiddels bijna 1 uur en morgen word ik om 8 uur gewekt voor het ontbijt, waarna ik weer naar het vliegveld word gebracht, voor de vlucht naar Arequipa..

Tags: Lima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Welkom beste mensen! Een beetje reiziger houdt er tegenwoordig een eigen on-line reislogboek op na...zie hier de mijne, over mijn ervaringen in Latijns Amerika: van 6 jan tot 18 mei in 2006 (4,5 maand) van 27 aug 2008 tot 28 feb 2009 (half jaar) en van 16 nov 2011 tot 20 jan 2012 (9 weken) Hiermee hoop ik het thuisfront een beetje op de hoogte te houden van hoe het gaat, wat ik uitspook, waar ik uithang etc. Voor mezelf is het vooral een soort van weekboek (dagboek lijkt me iets te hoog gegrepen), waarin ik vastleg wat ik zoal beleef. Reacties op deze site zijn natuurlijk altijd welkom maar uiteraard ben ik ook via de mail bereikbaar (sandermooij@hotmail.com) Groetjes, Sander Mooij

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 137026

Voorgaande reizen:

16 November 2011 - 20 Januari 2012

Vamos a Colombia!

27 Augustus 2008 - 28 Februari 2009

Terug naar de Andes, werken & rondreizen

07 Januari 2006 - 18 Mei 2006

Voor het eerst naar Zuid-Amerika!

Landen bezocht: