Uruguay - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Sander Mooij - WaarBenJij.nu Uruguay - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Sander Mooij - WaarBenJij.nu

Uruguay

Door: Sander Mooij

Blijf op de hoogte en volg Sander

16 Mei 2006 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Ja beste mensen, vanochtend ben ik even de drukte van Buenos Aires ontvlucht. Na een boottochtje van anderhalf uur, zit ik nu in het pittoreske Colonia. Een mooi stadje dat op de Unesco werelderfgoedlijst staat vanwege zijn koloniale bouwstijlen en sferen die nog heel goed bewaard zijn gebleven. Het is hier erg relaxed en rustig, met leuke straatjes, pleintjes en kiekjes. De bomen zijn prachtig want ook hier heeft de herfst zijn intrede gedaan. Colonia ligt aan de noordoever van de Rio de la Plata, die een soort inham van de Atlantische Oceaan vormt. Buenos Aires ligt aan de zuidkant. Het is net of ik een ander land zit, dat klopt ook wel, want ik zit namelijk in Uruguay. Dat betekent weer een andere vlag, een nieuwe stempel in m'n paspoort en andere valuta. Ik had geen idee hoeveel ik moest pinnen, maar omdat het een veelvoud van 100 moest zijn, nam ik maar 1000. Een mooi rond bedrag wat iets te veel blijkt te zijn. De rest maar weer omwisselen straks. Het weer is heerlijk: 23 graden, blauwe lucht met een lekker zeebriesje. Omdat het zonnetje niet zo hoog staat voelt het ook herfstig aan, een beetje het weertype dat wij graag in september zien.

Zojuist heb ik een beetje rond gebanjerd door het stadje. Ik heb een paar musea bezocht, wat best interessant was. Verder van het zonnetje genoten langs het kabbelende water en gelunched. En nu zit ik m'n tijd in het internetcafé te verdoen, chattend met het thuisfront.. Vind het wel lekker om nog effe een dagje in een andere, wat rustigere omgeving te zitten, want de grote stad heb je op een gegeven moment ook wel gezien. Sinds gisteren is Katherine vertrokken naar de Verenigde Staten, en ook Mariana moest weer aan het werk in de kledingbusiness, dus ik was weer even alleen.

Zondag helaas geen kaartjes kunnen bemachtigen voor de Boca voetbalwedstrijd, alles was namelijk uitverkocht. Ik ben met Mariana naar de wijk Puerto Madero geweest, beetje rondgehangen en gepicknickt aldaar. 's Middags had ik met Katherine afgesproken in de wijk San Telmo. Geheel cultureel verantwoord zaten we in een stijlvol café, El Balcon geheten, waar een Tangoshow plaatsvond. Uiteindelijk niet zo heel veel Tango gezien want toen er plek vrij was, verkasten we naar een toplocatie op het balkon. Erg gezellig gezeten, wijn gedronken en mensen gekeken op het Plaza Dorrego (wie kent het niet) waar het markt was. Daar vonden trouwens ook tangovoorstellingen plaats, wel een boeiend schouwspel om te zien. Het gaat er toch net iets anders aan toe dan de 'stap, stap, rock twee drie' die ik ooit leerde tijdens mijn danslessen 11 jaar geleden.

's Avonds maar weer eens een bife de lomo genuttigd in, volgens een Argentijnse hostelgenoot van Katherine, het 'beste steakhouse van Buenos Aires'. Was ook wel erg lekker maar tevens vrij prijzig. Je hebt hier trouwens ook restaurants met een lopend buffet voor 9,50 pesos, oftewel 2,50 euro. Je kunt zoveel nemen als je wilt, en er is gigantisch veel keus, ook vis bijvoorbeeld. Ik telde 84(!) verschillende schalen en de kwaliteit is ook nog eens goed. Ik snap werkelijk niet waar ze het van doen. Je moet natuurlijk wel betalen voor je drinken, maar dan nog. In Nederland zou je minstens 40 euro moeten p.p. betalen voor hetzelfde. Ik maak er graag gebruik van, want tussen neus en lippen door geef je toch wel genoeg geld uit in zo'n stad.

Enfin, vanavond weer met de boot van 19.00 uur terug naar Buenos Aires. Morgen mijn laatste dagje in Zuid Amerika...:-( Weinig plannen, behalve uitslapen, wat shoppen hier en daar, wijn inslaan en misschien nog schoenen kopen ofzo. Kleding is hier vier keer goedkoper dan in Nederland. Volop keus natuurlijk, want de Argentijnen houden ervan zich goed te kleden. Foto's heb ik nu trouwens even niet, zit ook aan m'n tax van 300 foto's, dus dan moet ik eerst weer andere verwijderen om nieuwe te kunnen plaatsen. Ja dit was het dan mensen, het zit er bijna op. Tenzij er nog iets zeer noemenswaardigs gebeurt is dit voorlopig mijn laatste berichtje. Er volgt in Nederland waarschijnlijk nog een laatste bericht met samenvatting, conclusies en aanbevelingen, zoals het een wetenschapper betaamt.. ;-) Vragen, opmerkingen, adviezen of suggesties naar aanleiding van deze site zijn altijd welkom. Trouwens, mocht je reisplannen hebben waar dan ook ter wereld. Op de site van www.waarbenjij.nu kun je heel gericht zoeken naar reisverhalen van mensen die daar op dit moment zitten. Echt geinig is dat, zo ben ik zelf ook ooit begonnen met het inlezen en vergaren van info. Er zitten geweldige verhalen tussen als je effe zoekt!

Mensen tot gauw en de groeten uit Uruguay!!
Sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Welkom beste mensen! Een beetje reiziger houdt er tegenwoordig een eigen on-line reislogboek op na...zie hier de mijne, over mijn ervaringen in Latijns Amerika: van 6 jan tot 18 mei in 2006 (4,5 maand) van 27 aug 2008 tot 28 feb 2009 (half jaar) en van 16 nov 2011 tot 20 jan 2012 (9 weken) Hiermee hoop ik het thuisfront een beetje op de hoogte te houden van hoe het gaat, wat ik uitspook, waar ik uithang etc. Voor mezelf is het vooral een soort van weekboek (dagboek lijkt me iets te hoog gegrepen), waarin ik vastleg wat ik zoal beleef. Reacties op deze site zijn natuurlijk altijd welkom maar uiteraard ben ik ook via de mail bereikbaar (sandermooij@hotmail.com) Groetjes, Sander Mooij

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 137068

Voorgaande reizen:

16 November 2011 - 20 Januari 2012

Vamos a Colombia!

27 Augustus 2008 - 28 Februari 2009

Terug naar de Andes, werken & rondreizen

07 Januari 2006 - 18 Mei 2006

Voor het eerst naar Zuid-Amerika!

Landen bezocht: